Metropolia będzie miała oficera rowerowego

Przedwczoraj (14.03.) ogłoszony został nabór na stanowisko metropolitalnego oficera rowerowego. Powołanie takiej osoby w Urzędzie Metropolitalnym było jednym z postulatów środowisk rowerowych skierowanym do władz powstającej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Zadania metropolitalnego oficera rowerowego

Zgodnie z treścią ogłoszenia do zadań oficera rowerowego należeć będzie:

  1. Koordynacja prac i nadzór nad dokumentami dotyczącymi polityki rowerowej, które będą
    zlecanie do opracowania dla potrzeb GZM.
  2. Inicjowanie i utrzymywanie współpracy GZM z jednostkami samorządu terytorialnego
    i innymi podmiotami w zakresie polityki rowerowej.
  3. Bieżące monitorowanie przepisów prawa oraz zmian w zakresie rozwiązań technicznych
    i organizacyjnych odnoszących się do zagadnień ruchu rowerowego.
  4. Prowadzenie i inicjowanie działań popularyzujących rower jako środek transportu.
  5. Wprowadzanie dobrych praktyk zwiększających atrakcyjność roweru jako elementu
    zrównoważonego transportu miejskiego.
  6. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie metropolitalnej
    polityki rowerowej.
  7. Znajomość krajowych i zagranicznych zagadnień formalno-prawnych i organizacyjnych
    związanych z tzw. rowerem publicznym w kontekście wprowadzenia roweru
    metropolitalnego w GZM.
  8. Przygotowywanie informacji, sprawozdań i analiz z zakresu polityki rowerowej
    oraz umiejętność prezentowania działań realizowanych przez GZM w tym zakresie.
  9. Realizacja zadań wynikających z Regulaminu Organizacyjnego dotyczących
    pracowników Urzędu Metropolitalnego.
  10. Realizacja zadań zleconych przez Członka Zarządu oraz Dyrektora Departamentu.

Komentarz GRR

Powołanie metropolitalnego oficera rowerowego to niezwykle dobra wiadomość. Bez osoby koordynującej wszystkie działania rowerowe w urzędzie – czy to metropolitalnym, czy miejskim, nie jest możliwe prowadzenie spójnej i konsekwentnej polityki rowerowej. Szczególnie u nas, w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, potrzebna jest nie tylko koordynacja działań rowerowych na szczeblu Urzędu Metropolitalnego, ale w szczególności koordynacja działań poszczególnych urzędów miejskich, które do tej pory nie konsultowały swoich poczynań z sąsiednimi miastami/gminami.

Kolejnym krokiem po powołaniu oficera rowerowego powinno być przeznaczenie konkretnych środków na inwestycje rowerowe na terenie GZM. Rowerzyści ze Śląska i Zagłębia od lat czekają na velostradę (a nawet velostrady) łączącą miasta metropolii. Czas, aby nasze marzenie stało się rzeczywistością.

Prezes Gliwickiej Rady Rowerowej. W latach 2005-2014 członek Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, w którym w 2006 roku uzyskał uprawnienie przodownika turystyki kolarskiej. Na co dzień programista w departamencie Smart City gliwickiej firmy Future Processing.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *