Co z drogą dla rowerów przy ul. Dworcowej?

Remontowany parking przy ul. Dworcowej

W te wakacje rozpoczął się remont parkingu w rejonie skrzyżowania ul. Dworcowej z ul. Dolnych Wałów. W tym miejscu docelowo ma przebiegać główna trasa rowerowa północ-południe, dlatego zapytaliśmy Zarząd Dróg Miejskich, czy remont uwzględnia drogę dla rowerów.

Korespondencja z ZDM

GRR – 29 lipca 2018

W związku z rozpoczętą budową parkingu przy ul. Dworcowej w pobliżu skrzyżowaniu z ul. Dolnych Wałów prosimy o informację, czy w ramach tej inwestycji planowana jest na remontowanym odcinku budowa drogi dla rowerów (lub pozostawienia rezerwy terenowej na DDR). Dodatkowo prosimy o informację o tym, czy przebieg DDR będzie zgodny z projektem „Przebudowa skrzyżowania ulic: Dworcowa – Dolnych Wałów – Jana Pawła II – Mikołowska – Dunikowskiego w Gliwicach” z listopada 2016 r.

ZDM – 2 sierpnia 2018

Odpowiadając na Pana korespondencję w sprawie jak poniżej, informuję, że obecnie realizowane roboty drogowe związane z zagospodarowaniem pasa drogowego na skrzyżowaniu ulic Dwocowa – Dolnych Wałów miejscami postojowymi, nie zakładają budowy drogi rowerowej. Budowa tak krótkiego odcinka drogi rowerowej nie posiadającej kontynuacji jest w chwili obecnej nieuzasadniona, jednakże realizowana budowa miejsc postojowych nie wykluczy w przyszłości realizacji drogi rowerowej, np. przy przebudowie skrzyżowania ul. Dworcowa/Dunikowskiego/Mikołowska/Dolnych Wałów.

Starszy Inspektor Nadzoru ZDM Paweł Wierzch

GRR – sierpnia 2018

Oczywiście zgadzamy się, że tak krótki odcinek nie ma sensu. Prosilibyśmy jeszcze o doprecyzowanie czy zostanie pozostawiona rezerwa terenowa na DDR czy w razie decyzji o budowie DDR konieczna będzie częściowa rozbiórka parkingu?

ZDM – 7 sierpnia 2018

Odpowiadając na poniższe zapytanie informuję, że przebudowa parkingu nie będzie kolidowała i pozwoli w przyszłości na zagospodarowanie drogą rowerową pasa drogowego ul. Dworcowej.

Starszy Inspektor Nadzoru ZDM Paweł Wierzch

Komentarz GRR

Odpowiedzi ZDM są dla nas nie do końca jednoznaczne. Pomimo dwukrotnego zapytania o zostawienie rezerwy terenowej na DDR otrzymaliśmy informację, że jej budowa będzie możliwa, z czego nie wynika czy będzie się to wiązało z koniecznością zmniejszenia liczby miejsc parkingowych, czy nie. Sytuacje, w których infrastruktura rowerowa powstaje kosztem miejsc parkingowych budzą często bardzo silny opór kierowców i warto ich unikać. Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby planowana DDR powstała już teraz, ale nie zostałaby oznakowana i pełniła tymczasowo rolę chodnika dla pieszych.

 

Prezes Gliwickiej Rady Rowerowej. W latach 2005-2014 członek Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, w którym w 2006 roku uzyskał uprawnienie przodownika turystyki kolarskiej. Na co dzień programista w departamencie Smart City gliwickiej firmy Future Processing.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *