Jak inne miasta pozyskują dofinansowanie na inwestycje rowerowe?

W bieżącym tygodniu dwa miasta z konurbacji górnośląskiej (Sosnowiec i Jaworzno) pochwaliły się inwestycjami w infrastrukturę rowerową, które to inwestycje zostaną dofinasowane ze środków unijnych w ramach ZIT.


* http://www.jaworzno.pl/pl/aktualnosci/3605/miejskie_centrum_integracji_transportu.html
* http://www.sosnowiec.pl/aktualnosci/id,12723,wypozycz_i_jed_sosnowiec_bedzie_mial_rowery_miejskie.html (więcej informacji na temat dofinansowania tej inwestycji tutaj: http://www.sosnowiec.pl/biznes/artykuly/k1,70,/k2,1135,/)

W obu powyższych przypadkach dofinansowanie inwestycje rowerowe zostały połączone z inwestycjami w centra przesiadkowe. Tak szczęśliwie się składa, że w Gliwicach trwają również przygotowania do budowy Centrum Przesiadkowego. Jesteśmy przekonani, że również w przypadku Gliwic byłoby możliwe włączenie budowy dróg rowerowych prowadzących do Centrum Przesiadkowego do samej budowy Centrum Przesiadkowe i tym samym uzyskania znacznego dofinansowania na drogi dla rowerów. Dlatego zawnioskowaliśmy dzisiaj w wydziałach PU i IR o rozeznanie czy istnieje możliwością wciągnięcia budowy dróg rowerowych w budowę Centrum Przesiadkowego. Gdyby taka możliwość była to proponujemy aby przy okazji budowy CP wybudować całą trasę nr 10 (wzdłuż ulicy Tarnogórskiej do granicy z Kuźnicą) i nr 90/9 (wzdłuż ul. Toszeckiej aż do granicy z Pyskowicami). Wybór takich tras rowerowych z „Koncepcji projektowej rozbudowy sieci dróg rowerowych na terenie Miasta Gliwice” podyktowany jest tym, że budowa ich niewielkich fragmentów została już zaplanowana w ramach budowy CP. Budowa tych tras znacząco ułatwi dojazd rowerzystów do CP z osiedli: Zatorze, Szobiszowice, Żerniki, Obrońców Pokoju, Kopernika i Czechowice.

Autor zdjęcia: Avij (Praca własna) [ECB decisions ECB/2003/4 and ECB/2003/5 lub Public domain], Wikimedia Commons

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *