Rower Miejski

Od marca 2017 Gliwice mają swój rower miejski, a w niedalekiej przyszłości swój rower miejski ma mieć też GZM.

Walczymy o to, żeby Gliwicki Rower Miejski dobrze służył mieszkańcom i przyjezdnym, a w szczególności, żeby stacje były dobrze zlokalizowane i było ich jak najwięcej. Liczymy również na to, że Gliwicki Rower Miejski zostanie docelowo częścią systemu metropolitalnego.

Zobacz też:

Piotr Frydecki [CC BY-SA 4.0], źródło: Wikimedia Commons

Niedawno opublikowany został projekt uchwały budżetowej miasta Gliwice na 2020 rok. Przeanalizowaliśmy go pod kątem zaplanowanych inwestycji rowerowych. W budżecie na 2020 rok zaplanowano, że dochody wyniosą 1,504 mld zł, a wydatki 1,716 mld zł. Czytaj więcej Rowery w projekcie budżetu miasta na 2020 rok

Post thumbnail

Zakończył się drugi sezon funkcjonowania Gliwickiego Roweru Miejskiego. Od początku marca do końca listopada użytkownicy skorzystali z rowerów łącznie 93 680 razy, czyli średnio 341 razy dziennie. Czas szczegółowo podsumować miniony sezon. Czytaj więcej Drugi sezon Gliwickiego Roweru Miejskiego – podsumowanie

Piotr Frydecki [CC BY-SA 4.0], źródło: Wikimedia Commons

Niedawno opublikowany został projekt uchwały budżetowej miasta Gliwice na 2019 rok. Przeanalizowaliśmy go pod kątem zaplanowanych inwestycji rowerowych. W budżecie na 2019 rok zaplanowano, że dochody wyniosą 1,270 mld zł, a wydatki 1,474 mld zł. Największe wydatki zaplanowano na oświatę i wychowanie (335 mln zł) oraz transport i łączność (290 mln zł). Czytaj więcej Rowery w projekcie budżetu miasta na 2019 rok

Stacja Gliwickiego Roweru Miejskiego przed Wydziałem Budownictwa

W czerwcu na terenie konurbacji górnośląskiej funkcjonowało 5 niezależnych systemów wypożyczania rowerów. Zebraliśmy ich statystki, żeby łatwiej móc porównać popularność poszczególnych systemów, jak i stacji. Czytaj więcej Jak GRM wypada na tle systemów w sąsiednich miastach?

Stacja Gliwickiego Roweru Miejskiego przed Wydziałem Budownictwa

W zeszłym tygodniu Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ogłosiła dialog techniczny do zadania „Rower metropolitalny: system wypożyczalni rowerów w GZM”. W najbliższy wtorek na spotkaniu w Urzędzie Metropolitalnym Federacja Organizacji Rowerowych GZM przedstawi naszą wizję systemy metropolitalnych wypożyczalni rowerów. Oto ona. Czytaj więcej Jakie powinny być metropolitalne wypożyczalnie rowerów?

Stacja Zabrzańskiego Roweru Miejskiego przy zabytkowej kopalni Guido

Dzisiaj w sąsiednim Zabrzu wystartowały wypożyczalnie rowerów. Pilotażowy system składa się z 4 stacji i 32 rowerów. System ten obsługiwany jest przez tę samą firmę co gliwicki, czyli przez NextBike Polska, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, czy systemy są kompatybilne. Czytaj więcej Czy Gliwicki i Zabrzański Rower Miejski są kompatybilne?

Fragment prezentacji GRR odnośnie przebudowy ul. Zabrskiej

W ostatni wtorek (13.02.) Komisja Rozwoju Miasta i Inwestycji Rady Miasta obradowała na temat planowanej budowy drogi dla rowerów przy ul. Zabrskiej oraz Gliwickiego Roweru Miejskiego. Byliśmy jednymi z gości zaproszonych na tę Komisję. Czytaj więcej Komisja Rozwoju Miasta i Inwestycji obraduje o rowerach

W 2017 roku system Gliwicki Rower Miejski (GRM) został uruchomiony przez Nextbike Polska 27 marca i działał do 30 listopada, zanim został zawieszony na czas zimy. Przez cały ten czas rowery GRM zostały wypożyczone 62 482 razy, czyli średnio 252 razy dziennie. W systemie jest równo 100 rowerów, więc łatwo można policzyć, że każdy rower… Czytaj więcej Pierwszy sezon Gliwickiego Roweru Miejskiego – podsumowanie