Jak inne miasta pozyskują dofinansowanie na inwestycje rowerowe?

Avij (Praca własna) [ECB decisions ECB/2003/4 and ECB/2003/5 lub Public domain], Wikimedia Commons

W bieżącym tygodniu dwa miasta z konurbacji górnośląskiej (Sosnowiec i Jaworzno) pochwaliły się inwestycjami w infrastrukturę rowerową, które to inwestycje zostaną dofinasowane ze środków unijnych w ramach ZIT.

W obu powyższych przypadkach dofinansowanie inwestycje rowerowe zostały połączone z inwestycjami w centra przesiadkowe. Tak szczęśliwie się składa, że w Gliwicach trwają również przygotowania do budowy Centrum Przesiadkowego. Jesteśmy przekonani, że również w przypadku Gliwic byłoby możliwe włączenie budowy dróg rowerowych prowadzących do Centrum Przesiadkowego do samej budowy Centrum Przesiadkowe i tym samym uzyskania znacznego dofinansowania na drogi dla rowerów. Dlatego zawnioskowaliśmy dzisiaj w wydziałach PU i IR o rozeznanie czy istnieje możliwością wciągnięcia budowy dróg rowerowych w budowę Centrum Przesiadkowego. Gdyby taka możliwość była to proponujemy aby przy okazji budowy CP wybudować całą trasę nr 10 (wzdłuż ulicy Tarnogórskiej do granicy z Kuźnicą) i nr 90/9 (wzdłuż ul. Toszeckiej aż do granicy z Pyskowicami). Wybór takich tras rowerowych z „Koncepcji projektowej rozbudowy sieci dróg rowerowych na terenie Miasta Gliwice” podyktowany jest tym, że budowa ich niewielkich fragmentów została już zaplanowana w ramach budowy CP. Budowa tych tras znacząco ułatwi dojazd rowerzystów do CP z osiedli: Zatorze, Szobiszowice, Żerniki, Obrońców Pokoju, Kopernika i Czechowice.

Prezes Gliwickiej Rady Rowerowej i radny dzielnicy Sikornik, w młodości członek Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, a na co dzień programista Smart City gliwickiej firmy Future Processing.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *