Rozbudowa skrzyżowania ulic Wyczółkowskiego, Kozielskiej i Kresowej na skrzyżowanie typu rondo

24 stycznia otrzymaliśmy do wglądu dokumentację „Rozbudowa skrzyżowania ulic Wyczółkowskiego, Kozielskiej i Kresowej na skrzyżowanie typu rondo”. W ramach tej inwestycji zaplanowano przebudowę fragmentów tras nr 8 i 85, dlatego znalazła się ona w kręgu naszego zainteresowania.

Z wielkim zadowoleniem przyjęliśmy fakt, że zaplanowana że droga dla rowerów będzie mieć nawierzchnię asfaltową, a chodnik będzie z kostki betonowej. Wpłynie to pozytywnie na separację pieszych i rowerzystów, tym samym zwiększając bezpieczeństwo obu tych grup. Jednocześnie zauważamy, że zaplanowane łuki na drodze dla rowerów są stosunkowo łagodne, co również wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo rowerzystów.

Niestety z wielkim zdziwieniem przyjęliśmy fakt, iż po północnej stronie ul. Kozielskiej w stronę Brzezinki brak kontynuacji drogi dla rowerów. Zgodnie koncepcją powinna tędy przebiegać trasa nr 8, a budowa jej fragmentu w rejonie tego skrzyżowania została zaplanowana w pierwszym etapie realizacji koncepcji. Projekt ronda datowany jest na grudzień 2016, co oznacza, że powstał 3 lata później niż koncepcja, dlatego uważamy brak tej drogi dla rowerów za niczym nieuzasadnione odstępstwo od koncepcji. Warto zwrócić uwagę, że działka na której miałaby się znaleźć brakująca droga dla rowerów (792/14 i 899 obręb Brzezinka) są własnością gminy, więc nie ma potrzeby zakupu tego terenu. Realizacja tej inwestycji bez wskazanej przez nas drogi dla rowerów w naszym przekonaniu będzie rażącą niegospodarnością, ponieważ za kilka lat trzeba będzie przebudowywać ledwo co odnowiony obszar. Dokładny przebieg drogi dla rowerów nr 8 w rejonie skrzyżowania Wyczółkowskiego, Kozielskiej i Kresowej znajduje się w dokumencie „14. Koncepcja techniczna wraz z analizą kosztową” na stronach 52-53.

Niestety nie mamy zgody ZDM na rozpowszechnianie projektu tej inwestycji, aby go otrzymać należy wysłać stosowną prośbę pod adres zdm@zdm.gliwice.eu

Nasze uwagi zostały dzisiaj przesłane do Zarządu Dróg Miejskich i Urzędu Miasta.

Prezes stowarzyszenia Gliwicka Rada Rowerowa. W latach 2005-2014 członek Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, w którym w 2006 roku uzyskał uprawnienie przodownika turystyki kolarskiej. Na co dzień programista w departamencie Smart City gliwickiej firmy Future Processing.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *