Infrastruktura rowerowa

Informacje związane z budowami i remontami dróg dla rowerów, pasów ruchu dla rowerów, ciągów pieszo-rowerowych i chodników z dopuszczonym ruchem rowerowym. Walczymy to, żeby infrastruktury rowerowej w Gliwicach było jak najwięcej i była zaprojektowana z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie rowerzystów.

Piotr Frydecki [CC BY-SA 4.0], źródło: Wikimedia Commons

Niedawno opublikowany został projekt uchwały budżetowej miasta Gliwice na 2020 rok. Przeanalizowaliśmy go pod kątem zaplanowanych inwestycji rowerowych. W budżecie na 2020 rok zaplanowano, że dochody wyniosą 1,504 mld zł, a wydatki 1,716 mld zł. Czytaj więcej Rowery w projekcie budżetu miasta na 2020 rok

Fragment standardów rowerowych GZM

W styczniu Zarząd Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przyjął nowe standardy rowerowe. Zwróciliśmy się do władz Gliwic i powiatu gliwickiego z apelem o zrobienie tego samego u siebie. Czytaj więcej Apel do władz Gliwic i powiatu gliwickiego odnośnie przyjęcia standardów rowerowych

Planowane miejsce rozpoczęcia się obwodnicy południowej

Budowa południowej obwodnicy Gliwic stworzyła realna szanse na utworzenie możliwości bezpiecznego i wygodnego dojazdu rowerem do centrum handlowego Europa Centralna. Niestety na drodze tej trasy stanął katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Czytaj więcej GDDKiA blokuje możliwość dojazdu rowerem do CH Europa Centralna

Piotr Frydecki [CC BY-SA 4.0], źródło: Wikimedia Commons

Niedawno opublikowany został projekt uchwały budżetowej miasta Gliwice na 2019 rok. Przeanalizowaliśmy go pod kątem zaplanowanych inwestycji rowerowych. W budżecie na 2019 rok zaplanowano, że dochody wyniosą 1,270 mld zł, a wydatki 1,474 mld zł. Największe wydatki zaplanowano na oświatę i wychowanie (335 mln zł) oraz transport i łączność (290 mln zł). Czytaj więcej Rowery w projekcie budżetu miasta na 2019 rok