Infrastruktura rowerowa

Informacje związane z budowami i remontami dróg dla rowerów, pasów ruchu dla rowerów, ciągów pieszo-rowerowych i chodników z dopuszczonym ruchem rowerowym. Walczymy to, żeby infrastruktury rowerowej w Gliwicach było jak najwięcej i była zaprojektowana z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie rowerzystów.

Fragment drogi dla rowerów wzdłuż ul. Toszeckiej oddany do użytku w 2019 roku

15 kwietnia gliwicki Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na projekty łącznie 7 km dróg dla rowerów: 5 km wzdłuż Toszeckiej i 2 km wzdłuż Strzelców Bytomskich. Jest to największe tego typu zamówienie w historii naszego miasta. Czytaj więcej Przetarg na 7 km nowej infrastruktury rowerowej

Budowa trasy wąskotorowej z perspektywy ulicy Knurowskiej (kwiecień 2020)

Od 2016 roku w Gliwicach trwa budowa trasy rowerowej w śladzie dawnej kolei wąskotorowej, w miejscu nieczynnej od lat 90. linii kolejowej do Rud Raciborskich. Pomimo, iż jest to sztandarowa inwestycja rowerowa gliwickiego magistratu, to na jej ukończenie przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Czytaj więcej Kiedy rowerowa trasa wąskotorowa będzie skończona?

Projektowane bulwary będą zaczynać się obok Centralnej Oczyszczalnie Ścieków

2 kwietnia gliwicki Urząd Miejski ogłosił przetarg na wykonanie projektu budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Kłodnicy od ul. Orlickiego do ul. Staromiejskiej. Projektowana trasa będzie liczyć około 5 km i razem z istniejącym odcinkiem bulwarów połączy Plac Piłsudskiego ze Starymi Łabędami. Czytaj więcej Jakie będą bulwary Kłodnicy?

Feralny koniec drogi dla rowerów przy ul. Toszeckiej

Dwa miesiące temu bardzo zbulwersowała Was sprawa ślepo kończącej się drogi dla rowerów przy ul. Toszeckiej. Dlatego zwróciliśmy się do Zarządu Dróg Miejskich o dokonanie takiej korekty oznakowania, aby rowerzyści mogli w tym miejscu legalnie włączyć się do ruchu. Czytaj więcej Jak włączyć się w ul. Toszecką na końcu DDR?

Piotr Frydecki [CC BY-SA 4.0], źródło: Wikimedia Commons

Niedawno opublikowany został projekt uchwały budżetowej miasta Gliwice na 2020 rok. Przeanalizowaliśmy go pod kątem zaplanowanych inwestycji rowerowych. W budżecie na 2020 rok zaplanowano, że dochody wyniosą 1,504 mld zł, a wydatki 1,716 mld zł. Czytaj więcej Rowery w projekcie budżetu miasta na 2020 rok

Fragment standardów rowerowych GZM

W styczniu Zarząd Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przyjął nowe standardy rowerowe. Zwróciliśmy się do władz Gliwic i powiatu gliwickiego z apelem o zrobienie tego samego u siebie. Czytaj więcej Apel do władz Gliwic i powiatu gliwickiego odnośnie przyjęcia standardów rowerowych