Infrastruktura rowerowa

Informacje związane z budowami i remontami dróg dla rowerów, pasów ruchu dla rowerów, ciągów pieszo-rowerowych i chodników z dopuszczonym ruchem rowerowym. Walczymy to, żeby infrastruktury rowerowej w Gliwicach było jak najwięcej i była zaprojektowana z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie rowerzystów.

Post thumbnail

Z końcem marca postanowiliśmy wykorzystać okno pogodowe i zorganizowaliśmy pilotażowy wyścig komunikacyjny. Nasz wyścig polegał na dostaniu się z punktu A do B za pomocą różnych środków transportu. Inspiracją dla nas był GOPgear, który organizował podobne wyścigi, koncentrując się głównie na transporcie publicznym w Metropolii. Czytaj więcej 3-2-1 start! Podsumowanie pierwszego wyścigu komunikacyjnego [wideo]

Stan obecny (marzec 2022) alei biegnącej pomiędzy ogródkami działkowymi

Opublikowane zostały wyniki konkursu na aleję Noworybnicką, mającą być „kręgosłupem” planowanego Parku Południowego. Jako jedyna organizacja w mieście, działająca w tematyce zrównoważonej mobilności, mieliśmy możliwość zaopiniowania zgłoszonych koncepcji. Czytaj więcej Trzy pomysły na Park Południowy

Fragment studium z 2009 roku

30 listopada upłynął termin składania wnioski do projektu Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gliwice. To jeden z najważniejszych aktów prawa miejscowego, dlatego ostatnie tygodnie poświęciliśmy na przygotowanie wniosków, które pozwolą uczynić nasze Gliwice miastem z większą liczbą rowerzystów i ilością zieleni oraz mniejszą liczbą samochodów. Łącznie złożyliśmy 12 takich wniosków. Czytaj więcej Uwagi rowerzystów do studium przestrzennego miasta Gliwice

Fragment lasu komunalnego, który ma zostać sprzedany

Ujawnione w ostatnim czasie informacje o planach miasta wobec lasu komunalnego przy ul. Chorzowskiej są bardzo niepokojące, dlatego zdecydowaliśmy się wystosować list otwarty do prezydenta Gliwic Adama Neumann oraz Przewodniczącego Rady Miasta Gliwice Marka Pszonaka. Czytaj więcej List otwarty w sprawie lasu komunalnego

Fragment drogi dla rowerów wzdłuż ul. Toszeckiej oddany do użytku w 2019 roku

15 kwietnia gliwicki Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na projekty łącznie 7 km dróg dla rowerów: 5 km wzdłuż Toszeckiej i 2 km wzdłuż Strzelców Bytomskich. Jest to największe tego typu zamówienie w historii naszego miasta. Czytaj więcej Przetarg na 7 km nowej infrastruktury rowerowej

Budowa trasy wąskotorowej z perspektywy ulicy Knurowskiej (kwiecień 2020)

Od 2016 roku w Gliwicach trwa budowa trasy rowerowej w śladzie dawnej kolei wąskotorowej, w miejscu nieczynnej od lat 90. linii kolejowej do Rud Raciborskich. Pomimo, iż jest to sztandarowa inwestycja rowerowa gliwickiego magistratu, to na jej ukończenie przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Czytaj więcej Kiedy rowerowa trasa wąskotorowa będzie skończona?

Projektowane bulwary będą zaczynać się obok Centralnej Oczyszczalnie Ścieków

2 kwietnia gliwicki Urząd Miejski ogłosił przetarg na wykonanie projektu budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Kłodnicy od ul. Orlickiego do ul. Staromiejskiej. Projektowana trasa będzie liczyć około 5 km i razem z istniejącym odcinkiem bulwarów połączy Plac Piłsudskiego ze Starymi Łabędami. Czytaj więcej Jakie będą bulwary Kłodnicy?