Infrastruktura rowerowa

Informacje związane z budowami i remontami dróg dla rowerów, pasów ruchu dla rowerów, ciągów pieszo-rowerowych i chodników z dopuszczonym ruchem rowerowym. Walczymy to, żeby infrastruktury rowerowej w Gliwicach było jak najwięcej i była zaprojektowana z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie rowerzystów.

Lokalizacja inwestycji

Kilka dni temu Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na budowę drugiego etapu obwodnicy południowej, czyli odcinka pomiędzy nowym rondem na ul. Bojkowskiej a węzłem autostradowym Gliwice Sośnica, biegnącego częściowo w śladzie ul. Okrężnej. Czytaj więcej Przetarg na budowę drugiego etapu obwodnicy południowej

Widok z estakady Heweliusza na miejsce planowanego przystanku Gliwice Kopernik

18 sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na prace projektowe na liniach kolejowych w obrębie stacji Gliwice Łabędy obejmujące m.in. zaprojektowanie nowego przystanku na osiedlu Kopernika. To dobry moment, żeby przyjrzeć się rowerowym sprawom związanym z planowaną inwestycją. Czytaj więcej Inwestycje kolejowe na Koperniku i w Łabędach

Remontowany parking przy ul. Dworcowej

W te wakacje rozpoczął się remont parkingu w rejonie skrzyżowania ul. Dworcowej z ul. Dolnych Wałów. W tym miejscu docelowo ma przebiegać główna trasa rowerowa północ-południe, dlatego zapytaliśmy Zarząd Dróg Miejskich, czy remont uwzględnia drogę dla rowerów. Czytaj więcej Co z drogą dla rowerów przy ul. Dworcowej?

Piaskowy odcinek ul. Rzeczyckiej (drogi pomiędzy Łabędami a Ligotą Łabędzką)

Jedną z najbardziej zdegradowanych wylotowych tras rowerowych z Gliwic jest trasa prowadząca do Pławniowic i na Górę Św. Anny. Zwróciliśmy się do Urzędu Miejskiego z prośbą o jej remont. Czytaj więcej Trasa rowerowa do Pławniowic nie kwalifikuje się do remontu

Jeden z przejazdów dla rowerzystów przy nowym rondzie na Bojkowskiej

W zeszłym roku niezwykle intensywnie zabiegaliśmy o to, żeby krawężniki przy drogach dla rowerów w pobliżu Areny Gliwice zostały obniżone do przepisowego 1 cm. Działania te niestety nie spowodowały obniżenia tamtych krawężników. Wybraliśmy się ostatnio na budowę nowych rond na ul. Bojkowskiej i Kozielskiej, aby sprawdzić wysokość krawężników, które powstały przy okazji tych inwestycji. Czytaj więcej Krawężniki wcale nie muszą mieć 4 cm

Oficerowie rowerowi podczas przejazdu jednym z rybnickich kontrapasów (fot. W. Troszka - Gazeta Rybnicka)

Rybnik w opinii wielu rowerzystów (w tym również naszej) jest lokalnym liderem wdrażania prorowerowych rozwiązań. 22 czerwca tamtejszy oficer rowerowy wraz z śląskim oficerem rowerowym zorganizowali wizytę studyjną dla oficerów rowerowych z naszego województwa, na której była również przedstawicielka naszego Urzędu Miejskiego. Zapytaliśmy czy Gliwice będą brać któreś z Rybnickich rozwiązań za wzór. Czytaj więcej Gliwice nie chcą brać przykładu z Rybnika