Projekty GRR do Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego 2022

W tym roku, podobnie jak w latach poprzednich, Miasto Gliwice organizuje program Budżetu Obywatelskiego, gdzie to mieszkańcy mogą zgłaszać projekty, tym samym priorytetyzując drobne, miejskie inwestycje. W tym roku zgłosiliśmy jeden projekt miejski oraz pięć projektów dzielnicowych. Zapraszamy do zapoznania się z nimi!

Projekt miejski

Remont ścieżki pieszo-rowerowej przy ul. Płażyńskiego

Celem tego projektu jest wymiana nawierzchni na drodze pieszo-rowerowej na asfaltową. Droga rowerowa, znajdująca się po południowej stronie ul. Płażyńskiego bezpośrednio łączy dzielnice Trynek i Ligota Zabrska, ale jest też bardzo chętnie wykorzystywana przez rowerzystów jadących po południowej stronie Gliwic. Jest to jedyny (nie licząc planowanych już odcinków w Sośnicy) nieasfaltowy fragment drogi dla rowerów w przypadku podróży z Ostropy lub Wójtowej Wsi do Sośnicy czy Bojkowa.

Droga rowerowa na ul. Płażyńskiego

Projekty dzielnicowe

Wójtowa Wieś – Pasy ruchu dla rowerów na ul. Daszyńskiego

Projekt ma na celu wytyczenie pasów ruchu dla rowerów w obu kierunkach na ul. Daszyńskiego od ronda z aleją Mickiewicza do ul. Tokarskiej. Ulica Daszyńskiego jest wystarczająco szeroka, aby wyznaczyć osobne pasy dla rowerów. Tak odseparowany ruch rowerowy zwiększyłby bezpieczeństwo. Aktualnie rowerzyści jadący w kierunku dzielnicy Ostropa poruszają się prawą stroną jezdni, ponieważ wraz z remontem nawierzchni nie zaprojektowano i nie wykonano odseparowanej drogi dla rowerów. Stan obecny sprawia, że mieszkańcy dzielnicy Wójtowa Wieś oraz Ostropa są rowerowo wykluczeni komunikacyjnie w sytuacji chęci transportu do centrum miasta. Wyznaczając pasy ruchu dla rowerów można w sprawny sposób zapewnić rowerzystom połączenie komunikacyjne bazujące na odrębnej infrastrukturze.

Pasy ruchu dla rowerów na ul. Daszyńskiego

 

Wojska Polskiego – Trasa rowerowa na ul. Kozłowskiej

Ulica Kozłowska jest popularną ulicą wśród rowerzystów podróżujących w stronę Kozłowa. Natężenie ruchu na tej ulicy jest na tyle małe, że nie jest potrzebne wytyczanie odizolowanej infrastruktury rowerowej od ruchu samochodowego. Istotnym problemem jest na tym fragmencie nawierzchnia, która sprawia, że podróżowanie jest bardzo niekomfortowe. Dlatego celem projektu jest jej wymiana od ul. Morskiej do końca nawierzchni aktualnie wykonanej z płyt betonowych.

Wymiana nawierzchni na ul. Kozłowskiej

Trynek – Droga rowerowa przy ul. Rybnickiej

Celem projektu jest wybudowanie fragmentów dróg dla rowerów, które połączą już istniejącą, lecz nieoznakowaną infrastrukturę wzdłuż ul. Rybnickiej od ul. Bardowskiego do ul. Kochanowskiego. Na zaznaczonym fragmencie aktualnie istnieje częściowo infrastruktura rowerowa. Jest ona nieoznakowana i nieciągła, co sprawia, że korzystanie z nich jest bardzo trudne. Ulica Rybnicka jest bardzo ruchliwa, przez co wybudowanie tych łączników zwiększyłoby zdecydowanie bezpieczeństwo ruchu.

Zapewnienie ciągłości infrastruktury na ul. Rybnickiej

Politechnika – Ścieżki rowerowe

Projekt ma na celu dokonanie modernizacji infrastruktury wzdłuż szlaku rowerowego G3 w dzielnicy Politechnika. W skład modernizacji wchodzą dwie zmiany. Pierwsza z nich to przeniesienie przejazdu dla rowerów na ul. Konarskiego na stronę zachodnią przejścia dla pieszych. Wyeliminuje to potrzebę przejeżdżania za plecami pieszych jadąc szlakiem rowerowym G3. Drugą zmianą jest wybudowanie łącznika w rejonie mostu na Kłodnicy od DDR do ul. Wincentego Pola. To usprawnienie zmniejszy czas przejazdu jadąc szlakiem G3 w stronę ul. Pola.

Przeniesienie przejazdu na ul. Konarskiego
Łącznik do ul. Wincentego Pola

Ligota Zabrska – Droga rowerowa przy ul. Okrężnej

Celem projektu jest wybudowanie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Okrężnej łącząc tym samym istniejącą infrastrukturę na ul. Pocztowej (od ronda z ul. Płażyńskiego) oraz drogę dla rowerów wzdłuż Południowej Obwodnicy. Zrealizowanie tego projektu umożliwi dojazd na rowerze od ul. Pszczyńskiej do centrum handlowego Europa Centralna oraz dojazd do zakładów pracy położonych przy Południowej Obwodnicy (ul. Okrężna).

Droga dla rowerów wzdłuż ul. Okrężnej

Kończąc

Wprawdzie głosowanie rozpocznie się dopiero w sierpniu, ale projekty są zgłaszane już teraz. Każdy z projektów musi przejść dokładną weryfikację przed dopuszczeniem go do głosowania. Trzymajmy kciuki, że wszystkie powyższe projekty dostaną zielone światło, bo przecież nie są one czymś nadzwyczajnym.

Profesjonalnie zajmuje się dostarczaniem oprogramowania szytego na miarę dla klienta, po godzinach rowerzysta i fan motosportów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *