Rowerem na Politechnikę

Parking rowerowy przed wydziałem Automatyki, Elektroniki i Informatyki

12 marca dokonaliśmy przeglądu parkingów rowerowych przy budynkach należących do Politechniki Śląskiej, które znajdują się w Gliwicach.

Stan obecny

BudynekLiczba miejsc¹ RodzajZadaszenie
Biblioteka Główna9wyrwikółkabrak
Centrum Edukacyjno-Kongresowe---
Centrum Nowych Technologii10wyrwikółkaprzy wejściu
Rektorat10wyrwikółkabrak
Kolegium Pedagogiczne10wyrwikółkawiata
Mrowisko---
Wydział Architektury (ul. Akademicka)20wyrwikółka i Ubrak
Wydział Architektury (ul. Strzody)---
Wydział AEiI (przód)24wyrwikółkawiata
Wydział AEiI (tył)10Ubrak
Wydział Budownictwa---
Wydział Chemiczny (budynek główny)---
Wydział Chemiczny (Czerwona Chemia)---
Wydział Chemiczny (Szara Chemia)---
Wydział Elektryczny (Budynek A)---
Wydział Elektryczny (Budynek B)10Ubrak
Wydział Elektryczny (Budynek C)8wyrwikółkaprzy wejściu
Wydział Górnictwa i Geologii10Ubrak
Wydział ISiE (budynek A)15wyrwikółkawiata
Wydział ISiE (budynek B)9wyrwikółkabrak
Wydział ISiE (budynek C)---
Wydział Matematyczny---
Wydział Mechaniczny - Technologiczny20wyrwikółkawiata

Uwagi:
¹ – przyjęliśmy, że stojak typu odwrócone U umożliwia przypięcie 2 rowerów.

Czy będzie lepiej?

Około 1/3 sprawdzonych budynków nie ma w ogóle żadnych stojaków, a te budynki, które mają parkingi rowerowe, posiadają z reguły jedynie niezadaszone stojaki typu „wyrwikółka”. Taki stan nie zachęca do przyjazdu rowerem na uczelnię, dlatego zwieńczeniem naszego audytu było przygotowanie wniosku w ramach tzw. Projektu Wspólnoty Akademickiej (jest to coś w rodzaju politechnicznego budżetu obywatelskiego) o nazwie „Rowerowa Politechnika. Stojaki oraz wiaty rowerowe przy obiektach Politechniki Śląskiej”. Projekt ten obejmuje budowę 5 wiat rowerowych oraz montaż niespełna 50 stojaków rowerowych typu U. Na przełomie maja i czerwca dowiemy się jakie projekty będą realizowane w ramach Projektu Wspólnoty Akademickiej.

Prezes Gliwickiej Rady Rowerowej. W latach 2005-2014 członek Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, w którym w 2006 roku uzyskał uprawnienie przodownika turystyki kolarskiej. Na co dzień programista w departamencie Smart City gliwickiej firmy Future Processing.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *