Definitywne nie dla pilotażu kontraruchu

Na początku kwietnia wnioskowaliśmy o pilotażowe wprowadzenie kontraruchu na jednokierunkowym odcinku ul. Zwycięstwa. Ze względu na rzekome zagrożenie bezpieczeństwa rowerzystów przez nieostrożnych kierowców opuszczających miejsca parkingowe, otrzymaliśmy odpowiedź odmowną. Dlatego w maju zawnioskowaliśmy o pilotaż kontraruchu w innym miejscu – na ul. Przy Raciborskiej Bramie, przy której po obu stronach znajduje się zakaz zatrzymania.

Otrzymaliśmy dzisiaj odpowiedź z Zarządu Dróg Miejskich:

Odpowiadając na korespondencję przesłaną w dniu 19.05.2017 w sprawie wprowadzenia kontraruchu dla rowerów w ciągu ul. Przy Raciborskiej Bramy, Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach informuje, że nie przewiduje się wprowadzania w ciągu ulicy Przy Raciborskiej Bramie pilotażowego dwukierunkowego ruchu rowerowego, ponieważ jest to odcinek drogi, który nie stanowiłby istotnego skrótu dla rowerzystów. Alternatywą dla ww. ulicy jest ul. Średnia, a trasa przejazdu np. między Parkiem Mickiewicza a Rynkiem nie zmieniłaby się pod względem długości. Informujemy również, że kontraruch rowerowy występuje w polskiej sieci drogowej od niedawna i nie można jednoznacznie stwierdzić czy jest to rozwiązanie bezpieczne, szczególnie w przypadku miast charakteryzujących się dużym wskaźnikiem motoryzacji jakim są Gliwice. Omawiane rozwiązanie budzi kontrowersje i aktualnie nie przewiduje się jego testowania.

Z poważaniem
Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach
Pani Anna Gilner

Wszystkich tych, którzy chcieliby dowiedzieć się, kiedy kontraruch rowerowy pojawił się w Polsce oraz co sądzą o nim osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo w miastach gdzie został on wprowadzony, odsyłamy do naszego raportu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *